Hoe ga je als hulpverlener om met een cliënt die zorg weigert?
Als hulpverlener kan het voorkomen dat je cliënt niet op zorg zit te wachten. Theunis werkt in de ggz en deelt zijn ervaringen met zorgweigeraars.
Als hulpverlener kan het voorkomen dat je cliënt niet op zorg zit te wachten. Theunis werkt in de ggz en deelt zijn ervaringen met zorgweigeraars.
Een paar jaar geleden deed de zorgtechnologie zijn intrede in het verpleeghuis. Verpleegkundig specialist Merel deelt haar ervaring.
Atie van Lieshoud verloor haar partner aan dementie. Ze deelt haar ervaring en vertelt hoe zij hiermee om heeft leren gaan.
De Sociale Benadering Dementie kan de kwaliteit van leven verbeteren, met als doel om de mens centraal te zetten in plaats van de patiënt.
Renske Mulder is sectormanager bij ASVZ: “Wij kijken niet naar beperkingen, maar naar mogelijkheden. Elk mens heeft een kwaliteit en een kracht.”
Op verschillende PG-afdelingen gaan de deuren open, ook voor bewoners met dementie. Een zorgverlener deelt haar ervaring met deze verandering.
Margot (62) begon in 1989 als een van de eerste vrouwen op de ambulance in Amsterdam. Ze vertelt over haar ervaringen door de jaren heen.
Als verpleegkundige in de wijk ziet Marieke dat coaching erg belangrijk is. Om zich te blijven ontwikkelen, volgde ze een opleiding tot coach.
Ook in de zorg zien we veel moeders. Als verpleegkundige kan je ze soms over het hoofd zien, maar ook zij verdienen een mooie Moederdag.