Bijna elke verpleegkundige krijgt er weleens mee te maken: onbegrepen en/of ongewenst gedrag. Een verwarde cliënt die agressief wordt, een bezorgd familielid dat frustraties op jou afreageert of een patiënt die via intimidatie zijn zin probeert te krijgen. Deskundige Frank van Gool traint zorgverleners om met deze situaties om te gaan. Hij vertelt in deze aflevering van podcast De Interventie over de verschillende vormen van ongewenst gedrag, wat jij zelf kan doen om dit te voorkomen en hoe je de-escalerend werkt. Liever via Spotify luisteren? Dat kan hier.
Dit kom jij deze aflevering te weten:
-
Welke vormen van ongewenst en onbegrepen gedrag je als zorgverlener tegen kan komen
-
Hoe je omgaat met onprettige, dreigende of intimiderende situaties
-
Op welke manier jouw eigen houding een rol kan spelen
-
Waarom het belangrijk is om op een gelijkwaardige en respectvolle manier met zorgvragers om te gaan
-
En hoe het komt dat dat nog niet zo makkelijk is als het klinkt
-
Hoe je als team de veiligheid op de werkvloer kan vergroten
-
Wat je moet doen na een vervelend incident
- Of een verdere training over dit thema interessant kan zijn voor jou
Over De Interventie
Als verpleegkundige ben je nooit uitgeleerd. In podcast De Interventie gaat Rebecca Looijen het gesprek aan met ervaringsdeskundigen die je inspireren. Kan jij ook werken op een tropisch eiland? Hoe geef je eigenlijk goede stagebegeleiding? En hoe werken sommige ziektebeelden precies? Een podcast voor en door zorgverleners, gemaakt door Nursestation.
Heb je vragen, opmerkingen of een leuk idee voor De Interventie? Je kan ons bereiken via redactie@nursestation.nl.