Vijf tools voor thuissporten

Door de coronacrisis zijn de sportscholen, net als andere openbare plekken, gesloten. En ook al vindt niet iedereen het makkelijk om zichzelf naar de fitness te slepen, het houdt je wel gezond. Nu dat niet kan, is het dus belangrijk om op andere manieren te blijven sporten. Bijkomend voordeel: je gaat je er ook energieker en minder gestrest door voelen!

Er zijn gelukkig genoeg mogelijkheden om thuis te sporten. Maar misschien zie je daardoor juist door de bomen het bos niet meer of heb je ├╝berhaupt helemaal geen tijd om dit allemaal uit te zoeken. Daarom hebben wij dat voor je gedaan!

Groepslessen op afstand

Ben je lid van een sportschool? Dan betaal je ook nu de vestigingen dicht zijn niet voor niks! Veel sportscholen bieden namelijk groepslessen op afstand aan. De een doet dat met live lessen op bijvoorbeeld Facebook of YouTube. De ander heeft online al een aanbod met opgenomen filmpjes. Kijk dus eerst eens wat jouw eigen sportschool faciliteert!

Online work-outs: voor ieder wat wils

Niet lid van een sportschool of biedt die van jou geen online lessen aan? Dan kan je gelukkig ook gratis nog een hoop vinden. Het aanbod is breed. Je kan op zoek gaan naar bijvoorbeeld een yogales, bootcampvideo of dansles.

Het is nu juist een mooi moment om eens iets nieuws te proberen. Grote kans dat je uiteindelijk precies vindt wat bij jou past en misschien is dat heel wat anders dan je in de sportschool zou bedenken. Of ga lekker voor afwisseling!

Sport-apps in alle soorten en maten

Laten we eerlijk zijn, je telefoon heb je waarschijnlijk altijd in de buurt. Tegenwoordig kan je voor bijna alles wel een app vinden, dus ook voor het doen van je work-outs. Tips: 8FIT, Tone It Up en Asana Rebel. Je moet er wel een woordje Engels voor spreken.

Weinig tijd? Dan is de 7-minute workout app ideaal. De naam verklapt het al een beetje: veel tijd hoeft sporten niet eens te kosten! Deze app geeft je een aantal oefeningen die een hoge intensiviteit hebben en in totaal zeven minuten duren. Zo kort? Nou, niet helemaal. Het wordt wel aangeraden om drie rondes te doen.

De buitenlucht in

Wil je ook graag wat meer buiten komen? Dan kan sporten in de frisse lucht natuurlijk ook, zo lang je voldoende afstand houdt van anderen. Ga een stukje wandelen, pak de fiets of begin eens met het opbouwen van hardlopen. Wil je daar extra hulp bij hebben? Gebruik dan de Belgische beginnerspodcast van Evy Gruyaert.

Op zoek naar iets nieuws? Denk dan eens terug aan je jeugd! Wedden dat je toen bijvoorbeeld helemaal gek was op skeeleren? Dat is nu je volwassen bent ook nog een prima work-out. En nog leuk ook!

Stiekem sporten

En ben je nu echt niet het type dat zich thuis in het zweet gaat werken? Dan zijn er altijd nog klusjes in huis die stiekem toch best wel intensief zijn. De ramen zemen, tuinieren of dweilen bijvoorbeeld. En daar zie je mooi meteen resultaat van!

Sollicitatie formulier

Bestanden moeten kleiner zijn dan 2 MB.
Toegestane bestandstypen: txt rtf html pdf doc docx odt.

Wil je gebruiken van deze NurseStation Deal?

Registreer je dan nu!